Langkau ke kandungan utama

Aidilfitri 2009...




Hari ni dah masuk 4 Syawal. Dah 3 hari Syawal berlalu. Bagi saya, sambutan Aidilfitri tahun ni sederhana je. Tak la meriah sangat, tapi tak la boring sangat.


Raya pertama, memang kebiasaannya orang jarang keluar. Biasanya orang akan duk umah je sambil melayan sanak saydara yang ada. Kami pun sama. Tak keluar mana-mana pun. Ada gak tetamu yang datang. Jadi, layan je la semua.


Raya kedua meriah sikit. Makin ramai la orang yang datang beraya. Yang jauh, yang dekat, semua ada. Masing-masing dengan cerita mereka tersendiri. Saya pulak memang tak keluar pun. Duk umah je walaupun keluarga saya ada gak keluar beraya di rumah kawan-kawan.


Raya ketiga semalam pun ada lagi yang datang. Ramai gak. Kawan sekerja ada, kawan masa belajar pun ada. Masa ni la biasanya nak jumpa kawan-kawan sebab mereka dah siap beraya di rumah saudara-mara. Jadi, kawan-kawan la pulak yang akan dilawati.


Hari ni pun ada lagi yang datang. Kami tetap terima denga hati terbuka. Maklumlah, Syawal kan sebulan. Hehehe...


Jadi, kepada sesiapa yang belum datang, sempat lagi datang. Walaupun menu tak semeriah raya pertama dan keuda, tapi masih ada sajian untuk tetamu. Bolehlah menjamu selera. Jemputlah ye...Hehehe...


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …