Langkau ke kandungan utama

Balik Hari Ni...

Lepas habis waktu pejabat nanti, saya akan bertolak balik ke KB. Hari ni balik dalam kul 3.00 petang. Risau gak la sebab ramai orang akan balik gak hari ni. Mesti jalan akan sesak teruk, terutamanya di atas jambatan Sultan Mahmud sehingga ke bulatan Batu 6. Bukan apa, risau tak sempat sampai sebelum berbuka puasa petang nanti.

Apa pun, saya cuma berharap yang saya dan adik saya akan selamat sampai nanti. Tak kisah la pukul berapa pun, asalkan selamat je. Kepada kawan-kawan, boleh la datang ke rumah nanti. Raya ke, sebelum raya ke, saya ada kat rumah. Hehehe...

Di kesempatan ini, saya nak ucap Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua kawan-kawan yang sentiasa mengikuti blog saya ni. Maaf zahir dan batin sekiranya ada terkasar bahasa atau tersalah kata sepanjang anda membaca semua benda yang saya tulis. Semoga lebaran kali ini memberi seribu pengertian untuk kita semua. INSYAALLAH...

Jemput lah berya di rumah saya nanti...Hehehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…