Langkau ke kandungan utama

Suasana Hari Raya...

Hari ni saya nak kongsi lirik lagu raya. Kalau tahun lepas, saya ada kongsi lirik lagu Mamat, Ku Pohon Restu Ayah Bonda. Kali ni saya nak kongsi lirik lagu Suasana Hari Raya nyanyian Anuar Zain dan Ellina. Lagu ni pun antara lagu kegemaran saya setiap kali menyambut Syawal.

Saya juga sertakan sekali satu video lagu ini yang diambil dari laman Youtube. Video ni rakaman lama dulu. Masa ni Anuar dan Ellina kecil lagi. Jadi, semoga terhibur.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ellina & Anuar - Suasana Hari Raya

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lirik Suasana Hari Raya


Anuar Zain:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Elina:
Bertukar senyuman dan salam ziarah-menziarahi
Tutur dan kata yang sopan saling memaafi
Suasana hari raya walau di mana pun jua
Memberikan ketenangan dan mententeramkan jiwa

Anuar Zain:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

Elina:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Anuar Zain:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Elina:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

Anuar Zain & Elina:
Berlalulah sudah ramadan sebulan berpuasa
Tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira
Anak muda di rantauan semuanya pulang ke desa
Ibu dan ayah keriangan bersyukur tak terkira

Anuar Zain:
Kuih dan muih beranika macam
Makanlah jangan hanya di pandang

Elina:
Ketupat rendang sila nikmati kawan
Penat memasak malam ke pagi

Anuar Zain:
Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Elina:
Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

p/s : Lirik dan video disalin dari tempat lain. Terima kasih tuan punya ek... Hehehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com