Langkau ke kandungan utama

Persiapan Raya...

Sabtu merupakan hari terakhir kita berpuasa. Sabtu juga menjadi hari terakhir untuk semua orang membuat persiapan sempena kedatangan Aidilfitri. Saya pun sama.



Saya sempat keluar ke KB Mall petang Jumaat untuk cari serba sedikit kelengkapan. Tapi tak cukup lagi. Jadi, dalam jam 11.00 pagi Sabtu, saya dan adik-beradik saya keluar ke Rantau Panjang untuk mencari baki kelengkapan yang belum mencukupi. Lama gak kami kat sana. Sekitar jam 4.00 petang baru kami sampai ke rumah. Memang letih gak la.



Dalam perjalanan kami ke Rantau Panjang, sewaktu melalui Salor, kami melihat satu kemalangan yang berlaku di tepi jalan. Tidak mmelibatkan kehilangan nyawa, tapi memang menarik perhatian orang ramai. Kereta Proton Iswara terbabas dan terjunan ke dalam tali air di tepi jalan. Katanya, kereta tu terbabas sebab tayarnya pecah. Tak tahu la betul ke tak sebab orang-orang sekitar yang cerita macam tu. Sempat gak la ambik gambar sekitar kawasan kejadian. Syukurlah kami selamat pergi dan balik.



Lepas je berbuka, semua mula tugas masing-masing. Ada yang keluar beli barang untuk makanan, ada yang kemas rumah, ada yang basuh kereta... Pendek kata, semua kerja la. Maklumlah, dah nak raya...Hehehe...



Kami harap semoga persiapan kami berjalan dengan seperti yang dirancang. INSYAALLAH... Jadi, kepada semua kawan-kawan, jom la beraya di rumah saya...Hehehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…