Langkau ke kandungan utama

Kelantan Juara Piala Sumbangsih 2011...

Kelantan, Juara Sumbangsih 2011

The Red Warriors meneruskan rentak kemenangan apabila memenangi Piala Sumbangsih Sultan Hj Ahmad Shah semalam. Kelantan juga dianggap bermula langkah kanan dalam saingan liga musim ini apabila memperolehi 3 mata penuh setelah menundukkan Selangor 2-0 dia Stadium Shah Alam.

Penalti Norshahrul Idlan Talaha pada minit ke-8, dan sepakan percuma Piya pada separuh masa kedua nyata memadamkan cabaran Selangor dalam mempertahankan piala yang dimenangi mereka tahun lalu.

Walaupun terpaksa berhadapan pelbagai cabaran dan dugaan sebelum bermula perlawanan, namun itu sedikit pun tidak menghadirkan rasa gerun pemain Kelantan sewaktu berdepan pasukan yang dianggap serba lengkap seperti Selangor. Malah, Kelantan berusaha untuk menembusi kawalan pertahanan Selangor. Ternyata Kelantan tetap bersedia walaupun baru hanya dibimbing jurulatih baru, Datuk M. Karathu.

Tahniah kepada para pemain, jurulatih dan pengurusan The Red Warriors. Anda telah membuat rakyat Kelantan bangga.

Gomo Kelate Gomo...

(Gambar Berita Harian)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…