Langkau ke kandungan utama

Tolong Ingatkan Aku....

Ana Raffali Juara AJL 25 menerusi lagu Tolong Ingatkan Aku.

Pertama kali menyertai AJL, akhirnya Ana Raffali berjaya menjulang Anugerah Juara Lagu Ke-25 dengan lagu Tolong Ingatkan Aku.

Sememangnya edisi kali ini membariskan lagu-lagu yang terbaik. Kesemua lagu yang dipertandingkan memiliki kekuatan tersendiri. Malah, persembahan yang ditampilkan penuh dengan daya kreativi tersendiri. Kumpulan A.P.I. menampilkan suasana peperangan untuk lagu Pelita, Faizal Tahir pula membawa tema kekeluargaan untuk lagu Selamat Malam, Shahir pula dengan gimik kena tampar. Tidak terkecuali dengan gimik Haifz yang ditembak, dan Faizal Tahir dengan lagu Hanyut yang basah dalam 'akuarium '.

Apa pun, tahniah kepada kesemua peserta yang bertanding kerana menampilkan persembahan yang bertenaga. Semoga terus memperjuangkan muzik tempatan.

Berikut adalah senarai pemenang untuk AJL 25.

Juara = Ana Rafali (Tolong Ingatkan Aku)
Naib Juara = Black & Meet Uncle Hussin (Drama King)
Ke-3 = Hafiz (Noktah Cinta)
Persembahan Terbaik = Faizal Tahir (Hanyut)
Vokal Terbaik = Hafiz (Noktah Cinta)

Saya kongsikan di bawah lirik lagu Tolong Ingatkan Aku....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tolong Ingatkan Aku

Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Korus
Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Ulang Korus

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …