Langkau ke kandungan utama

Harimau Malaya Hanya Seri...

Aksi perlawanan persahabatan Malaysia menentang Etoile FC semalam

Semalam berlangsung aksi persahabatan dia antara skuad kebangsaan menentang kelab Perancis yang berpengkalan di Singapura, Etoile FC. Perlawanan yang berlangsung di Stadium Jalan Besar, Singapura itu berkesudahan dengan keputusan seri 1 - 1.

Malaysia memperolehi jaringan pada separuh masa pertama hasil tandukan Ahmad Fakri Saarani. Keputusan 1-0 ini kekal sehingga tamat separuh masa pertama. Pada separuh masa kedua, akibat kelekaan pertahanan, Etoile FC berjaya menyamakan kedudukan melalui Hicham Bouchemlal. Walaupun beberapa percubaan dilakukan oleh Malaysia dan Etoile FC, namun tiada jaringan tambahan diperolehi selepas tamat masa perlawanan.

Hasil keputusan seri ini, diharap jurulatih kebangsaan, K. Rajagobal boleh mengenal pasti kelemahan-kelemahan yang perlu diperbaiki sebelum menghadapi kelayakan Piala Dunia 2014 yang akan bermula Jun nanti. Manfaatkan momentum kemenangan sebelum ini untuk mencipta sejarah baru dalam bola sepak negara. Yang penting, tingkatkan lagi mutu permainan dan cuba kurangkan sebarang kesilapan. InsyaAllah, kita akan berjaya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com