Langkau ke kandungan utama

Kelantan Berjaya Ke Separuh Akhir Piala FA 2011...

Akhirnya, The Red Warriors berjaya melepasi peringkat suku akhir Piala FA 2011 apabila menewaskan Felda United 3-0 di Kota Bharu. Dengan agregat 5-2, Kelantan bakal berentap dengan Selangor di separuh akhir nanti.

Kelantan memperolehi gol pertama melalui jaringan S. Chanturu pada separuh masa pertama. Kelantan meneruskan rentak permainan menarik sepanjang permainan. Pada separuh masa kedua, Nurul Azwan Roya menjaringkan gol kedua Kelantan sebelum Nizab Ayub melengkapkan kemenangan 3-0 yang sekaligus membawa The Red Warriors ke separuh akhir.

Apa yang menarik pada saingan separuh akhir nanti, 3 pasukan dari pantai timur bakal berentap dan sekaligus mengesakan satu slot pasukan pantai timur di akhir nanti apabila Terengganu bakal menentang Pahang. Jika Kelantan berjaya menumpaskan Selangor di pusingan separuh akhir, jelas sekali bahawa Piala FA 2011 akan dibawa ke negeri di pantai timur. Satu kebangkitan menarik dari pasukan pantai timur.

Namun, saingan separuh akhir Piala FA hanya akan berlangsung pada Mei nanti. Jadi, setiap pasukan perlu menumpukan perhatian pada saingan liga terlebih dahulu. Diharap kejayaan Kelantan untuk mara ke separuh akhir memberi keyakinan kepada para pemain untuk mengekalkan penguasaan di puncak Liga Super. Malah, bangkit dari kekalahan pertama di tangan Pahang.

Gol pertama Kelantan
(Credit dari Kelate.net)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com