Langkau ke kandungan utama

Aktiviti Bersama Pelajar...

Ok..Kali ni saya nak rangkum 2 cerita dalam 1 post. Kedua-dua cerita ni melibatkan aktiviti pelajar di PMS ni...

13 Januari 2012 - Majlis Penyerahan Baucher Buku 1 Malaysia

Jumaat lepas, telah diadakan Majlis Penyerahan Baucher Buku 1 Malaysia di Dewan Besar, PMS. Majlis disempurnakan oleh Timbalan Menteri Sumber Manusia, Senator Dato' Maznah Mazlan, merangkap ADUN Muadzam Shah. Majlis ini adalah untuk menyampaikan baucher buku untuk para pelajar, seperti mana yang telah dijanjikan oleh Kerajaan melalui Bajet yang lalu.









16 - 18 Januari 2012 - Sambutan Perayaan Ponggal di PMS

Pelajar India PMS telah merayakan Perayaan Ponggal di PMS dengan membuat kolam @ ranggoli di PMS. Mereka berpadu tenaga untuk menghasilkan kolams yang memang cantik. Kolams ni telah dibuat di perkarangan HEP. Mereka mengambil masa selama sehari lebih untuk menyiapkannya. Kreativiti mereka juga mendapat pujian dari Pengarah.






Minggu ni memang ada banyak aktiviti pelajar. Hari Jumaat nanti (20 Januari),  akan diadakan pula Pilihanraya Kampus untuk memilih Jawatankuasa Perwakilan Pelajar PMS yang baru. Para pelajar akan mengundi. Kemudian, minggu depan akan bercuti sehingga Selasa sempena Tahn Baru Cina. Saya pun balik KB pada cuti kali ni.

Memang agak letih bila banyak sangat keje, ditambah pula aktiviti warden lagi. Memang nak rehat pun tak cukup. Tapi, apa boleh buat, redha je la...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …