Langkau ke kandungan utama

Debaran Sepak Mula Liga Malaysia 2012...

Lama betul tak sembang pasal bola ni. Sekarang ni dah nak masuk musim baru 2012. Perlawanan sumbangsih merebut Piala Sultan Haji Ahmad Shah akan diadakan padaSabtu ni, 7 Januari 2012 diantara Kelantan menentang Negeri Sembilan.

Pada asalnya perlawanan ini sepatutnya diadakan di Stadium Sultan Muhammad Ke-IV, Kota Bharu. Namun, disebabkan cuaca yang tidak mengizinkan di Kota Bharu sekarang, perlawanan itu terpaksa dilangsungkan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Pelbagai persiapan telah dilakukan oleh pasukan The Red Warriors bagi menghadapi musim 2012. Pasukan telah diperkuatkan dengan beberapa pemain baru, termasuklah pemain-pemain import. Selain kembalinya 3 pemain yang mencipta kontroversi musim lalu, Indra Putra, Norfarhan & Azizi, The Red Warriors menyaksikan kembalinya seorang lagi pemain kelahiran Kelantan yang sudah merantau ke beberapa pasukan lain sebelum ini,iaitu Azlan Ismail. Kelantan juga mengikat 4 orang pemain import bagi menguakan lagi pasukan, terutamanya bagi cabaran Piala AFC 2012.


Antara jersi utama The Red Warriors 2012

 Logo baru Kelantan FA

Sebagai penyokong, apa yang diharapkan adalah semoga skuad bimbingan Peter Butler ini mampu menampilkan aksi yang terbaik sepanjang musim bagi merangkul seberapa banyak kejuaraan yang disertai. Walaupun Kelantan menang dalam beberapa perlawanan persahabatan pra-musim, namun itu belum mampu melegakan hati penyokong kerana banyak lagi kekurangan dalam aksi sepasukan The Red Warriors. Semoga masalah ini dapat diatasi segera agar tidak menghalang niat kita untuk melihat skuad The Red Warriors merangkul beberapa piala musim ini.

Apa pun, kami sebagai penyokong tetap berdiri teguh di belakang pasukan. Semoga The Red Warriors terus cemerlang di tahun 2012...

Gomo Kelate Gomo...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…