Langkau ke kandungan utama

Sambut CNY di Kota Bharu...

Sempena cuti Chinese New Year, saya balik ke Kota Bharu. Hari Sabtu saya bergerak dari Muadzam sekitar jam 8.15 pagi,sampai di umah kat KB sekitar jam 5.15 petang. Ada beberapa kali berhenti gak la...Hehehe...

Untuk cuti kali ni, saya takde gi mana sangat la. Saya sempat pusing-pusing di KB Mall jap pada hari Isnin tu. Saje nak jumpa kawan-kawan sambil beli barang untuk dibawa ke Muadzam. Lagi pun bosan gak kalau jalan sorang-sorang ni.

 Dekorasi pentas utama KB Mall sempena CNY

Saya juga sempat belikan barang yang dikirim oleh kawan sepejabat saya, Ijam. Ijam minta saya carikan jersi pasukan Queens Park Rangers (QPR). Saya cari kat bandar KB je. Dapat la sehelai macam yang Ijam nak tu. Jumpa je terus saya beli.

Jersi QPR Ijam

Malam sebelum bertolak balik ke Muadzam, saya sempat temankan Ila untuk cari rumah Kak Jai, juruandam untuk majlis kahwin Ila nanti. Tak jauh dari umah saya. Sekadar nak tengok kelengkapan yang dia ada je.

Pagi semalam saya bertolak dari KB ke Muadzam. 8 jam gak la perjalanan semalam. Memang letih. Alhamdulillah, semuanya selamat....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…