Langkau ke kandungan utama

Bukan Kehendak, Tapi Terpaksa...



Susah kan bila buat sesuatu kerana terpaksa...
Sampaikan kita bertanya pada diri sendiri...
Apa yang aku buat...?
Betul ke apa aku buat...?
Sampai bila aku nak buat semua ni...?

Bila dah terpaksa, kita akan tersepit dengan amanah dan rasa hati...
Amanah telah diberi untuk kita buat macam tu, macam ni...
Rasa hati pula bagaikan memberontak tak nak buat macam tu, tak nak buat macam ni...
Mana yang perlu diikutkan...?
Amanah ke...?
Rasa hati ke...?

Ya ALLAH...
Akan ku teruskan amanah ini hanya kerana MU...
Akan ku lupakan rasa hati ku kerana MU...
Semoga apa yang ku lakukan mendapat restu MU...
Semoga pengorbanan ku mendapat perhatian MU...
Sesungguhnya ENGKAU Maha Pengasih lagi Mengasihani...

InsyaALLAH...
Tak selamanya aku akan berada dalam keterpaksaan...
Satu hari, aku akan berada luar dari keterpaksaan ini...
Ini bukan janji ku, tapi janji ALLAH pada hambaNYA...
Kerana ALLAH takkan menguji lebih dari kemampuan hambaNYA...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com