Langkau ke kandungan utama

Setahun Sebagai PPPT DH41...



Sedar tak sedar, dah setahun rupanya saya bergelar Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi DH41. Rasa macam baru je lagi saya melapor diri di Putrajaya. memang cepat masa berlalu, kan...

Masih segar lagi pada ingatan saya ketika lapor diri di Putrajaya pada 19 Mei 2011. Di situlah saya kenal Bariey, Naza & Shirazi. Bariey yang banyak tolong saya masa awal sesi pendaftaran, terutamanya pendaftaran di PMS pada 20 Mei 2011 sebab dia dah sempat survey PMS sebelum lapor diri. So, saya ikut je la dia dari Putrajaya ke PMS. Dari situ kami bersahabat baik sampai sekarang. Di PMS juga saya kenal kawan-kawan seangkatan lain.

Semalam, 20 Mei 2012, memang genap setahun saya menjadi warga PMS. Masih banyak yang perlu saya pelajari untuk menjadi pendidik yang lebih bagus. InsyaAllah, saya akan terus belajar untuk menjadi lebih baik.

Kepada kawan-kawan seangkatan, semoga anda semua berjaya dan lebih cemerlang di PMS ni...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …