Langkau ke kandungan utama

Bengkel Di Lake Kenyir Resort & Spa (2)...


Antara sarapan saya....Hehehe...

Semalam, pagi-pagi lagi dah bangun. Lepas makan, kena siapkan tempat pula. Tapi makan pagi memang saya makan banyak. Semua makanan saya cuba. Maklumla, hari terakhir duk situ. Lepas ni, belum tentu dapat rasa dah....


Depan dewan...

Aktiviti tak lama. Sampai jam 11 pagi je. Lepas tu, semua yang terlibat dibawa menaiki bot laju milik bomba untuk ke pulau-pulau berhampiran. Antaranya adalah Pulau Herba. Ada juga yang bermain jet ski yang juga dibawa oleh kami sendiri. Saya tak ikut mereka menaiki bot atau main jet ski. Tak ada mood pulak rasanya. Saya duduk je kat perkarangan resot sambil-sambil main internet yang terlalu perlahan tu....Huhuhu...


Pemandangan Tasik Kenyir dari perkarangan resort...

Dalam jam 12 lebih, saya, Man dan Encik Wadi bertolak balik ke Kuala Terengganu. Yang lain masih ada kat sana, mungkin lambat sikit balik.

Hari ni, bila saya datang pejabat, ramai yang tak datang. Man, Encik Makarim dan bos saya tak datang. Mungkin nak rehat lagi. Man tah sihat, sama macam bos saya. Mungkin terkena penangan Tasik Kenyir lagi kot....Hehehe....

p/s : Letih bila kena pergi kursus dan bengkel berlainan dalam masa seminggu.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Perbezaan lelaki dan wanita

Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik).
Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa)

Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik)
Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang)

Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh)
Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka)

Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi)

Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap.
Manakala Wanita pula boleh mengeluarkan 100 pata…