Langkau ke kandungan utama

Hari Pertama Bekerja Untuk Kontrak Baru...

Hari ni merupakan hari pertama saya bekerja untuk kontrak baru saya di JBPM Terengganu ni. Sebenarnya saya diberi cuti sehari sempena kontrak baru ni, tapi saya nak datang kerja gak. Semangat nak kerja....Hehehe....

Esok, saya akan berkursus di Akademi Bomba Dan Penyelamat Wakaf Tapai, Terengganu. Kursus ini merupakan lanjutan daripada kursus yang saya sertai pada Mei yang lalu. Kursus untuk aplikasi HRMIS yang akan dilaksanakan oleh KPKT. Kursus ni sampai hari Jumaat. Tak tau lagi nak ulang-alik atau pun bermalam kat sana. Tengok keadaan dulu nanti. Kalau sempat, boleh la saya kemaskini aktiviti macam kursus lepas.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com