Langkau ke kandungan utama

Kursus HRMIS Di FRAM Wakaf Tapai (5)...


Bergambar Kenangan Bersama...

Bergambar lagi...


Hari ni hari terakhir kursus ni FRAM Wakaf Tapai ni...

Awal pagi semalam, sistem masih ada masalah sikit. Jadi, kami sempat bergambar kenangan bersama-sama semua yang terlibat. Bila naik balik ke kelas, sistem dah boleh guna. Kami pun sambung la kejap. Buat mana yang sempat. Petang tak ada kelas sebab pegawai KPKT ni keluar beli barang di bandar Kuala Terengganu. Diaorang ajak saya gi, tapi saya tak ikut sebab nak ganti tidur yang tak cukup. Saya dengan Man tidur je sampai petang....Hehehe....


Bergambar di bilik pameran, depan replika mainan jentera bomba...

'Bergurau senda' dengan orang-orang KPKT...

Malam kami buat macam biasa je. sambung kerja yang tak siap. Tapi malam tu banyak la benda lucu yang berlaku. Terutamnya antara saya dengan Man. Sampai ke dalam bilik tak berhenti gelak.

Hari ni, kami akan buat kelas sampai tengah hari je. Lepas tu, dah boleh balik. Tak tahu pula bila boleh jumpa dengan Cik Ros, Arifah, Lela dari KPKT ni. Rindu la nanti....Hehehe....

Apa pun, saya dengan Man dah janji akan buat yang terbaik bila lepas balik kursus ni. Sememangnya HRMIS ni amat penting untuk Sektor Awam.

p/s : Jumpa lagi ek Cik Ifah...Hehehe

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pertemuan & Perpisahan...

Pertemuan dan perpisahan sudah menjadi lumrah kehidupan. Tanpa pertemuan, tidak akan terjadi perpisahan. Perpisahan juga membuka peluang untuk pertemuan yang lain. Pertemuan selalunya mewujudkan perkenalan, tetapi perpisahan tidak semestinya memutuskan persahabatan. Setiap pertemuan yang berlaku meninggalkan kenangan, tetapi setiap perpisahan tidak semestinya memadamkan memori lalu. Kadang-kadang, pertemuan yang sebentar lebih memberi makna berbanding pertemuan yang tiada kesudahan. Namun, perpisahan dalam tempoh singkat menghadirkan rasa rindu yang berpanjangan...

Perbezaan Lelaki Dan Wanita...

Hari ni saya nak kongsi sedikit benda yang mungkin la boleh dianggap sebagai fakta berdasarkan kajian. Saya tak ingat kat mana dapat benda ni. Sekadar nak berkongsi dengan anda semua. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Perbezaan lelaki dan wanita Lelaki banyak menggunakan otak kiri (berfikir secara saintifik dan logik). Wanita pula menggunakan kedua-dua otak kanan dan kiri (boleh mengendalikan beberapa perkara dalam satu masa) Sudut pandangan Lelaki ialah 90 (boleh focus pada sesuatu benda dengan baik) Sudut pandangan Wanita ialah 120 (cepat perasan kalau ade orang pandang) Lelaki lebih sesuai memandu pada waktu malam. (Jarak penglihatan yang jauh) Wanita sesuai memandu pada waktu siang (Sudut pandangan yang luas-lebih peka) Kulit Lelaki lebih tebal daripada Wanita (sebab tu kulit wanita lebih cepat berkedut dan memerlukan penjagaan rapi) Lelaki boleh mengeluarkan 40 patah perkataan dalam masa 1 minit ketika bercakap. Manakala Wanita pula bole...

Cuba...

Hari ni, saya nak meredakan sikit ketegangan yang berlaku di sekeliling. Dengan politik pilihanraya, situasi pejabat, ekonomi dunia, dan macam-macam lagi. Apa kata kita layan lirik lagu ni pulak. Kali ni, saya nak kongsi lagu Cuba nyanyian Faizal Tahir. Saya suka dengar lagu ni sebab melodi sedap dan liriknya ada kaitan dengan saya. Bukan apa, lirik lagu ni banyak berlaku pada semua orang. Termasuk juga pada saya. Jadi, kita layan je la ek...Hehehe... Faizal Tahir - Cuba Cuba kau dengar Cuba kau cuba Diam bila ku cuba Untuk berbicara dengan kamu Pernahkah kau ada Bila ku perlu Untuk meluahkan rasa hati Dan bila kau bersuara Setia ku mendengar Agar tenang kau merasa Siapa sebenarnya aku padamu Mungkin sama dengan teman lain Yang bisa kau buat begitu Dan bila tiada lagi teman bermain Kau pulang mendapatkan aku Itulah aku…padamu Cuba kau lihat Cuba kau cuba Renung ke mata aku Bila ku kaku melihatmu Pernahkah kau ada Bila ku perlu Untuk menyatakan rasa sakit dalam diri Dan bila kau perlu S...