Langkau ke kandungan utama

Sabar Menunggu...


Makin lama, makin berdebar pulak menantikan surat penempatan dari KPTM. Tak tahu bila sampai surat tu. Bukan apa, saya belum lagi hantar surat berhenti kerja pada majikan sekarang. Nanti kalau lambat, susah la. Lagi pun, banyak persiapan kena buat sebelum boleh lapor diri. Kalau surat sampai lambat, kelam kabut rasanya nanti.

Sedang saya duk layan internet, saya cari la pasal jawatan ni kat internet. Saya cari la kat web Cari Forum. Dalam ni ada dibualkan mengenai jawatan ni. Dah lama diaorang buka topik ni. Sebelum ni saya hanya baca je. Sedang saya baca, ternampak la satu post dari salah seorang pembaca yang memberitahu bahawa surat dari KPTM akan dihantar dalam bulan April ni juga. Katanya pendaftaran mungkin pada penghujung Mei atau awal Jun. Wah, dah tak lama tu....

Kalau betul la kata pembaca tu, nampaknya saya kena la hantar notis berhenti kerja pada majikan saya sekarang. Nanti tak sempat pulak. Maklumlah, tak bolehlah nak berhenti serta-merta macam tu je. Kena la ikut prosedur gak. Walaupun sebenarnya saya perlu menyerahkan notis selama 2 bulan, tapi rasanya dalam kes macam ni, boleh dipertimbangkan lagi. Tapi, kena la lampirkan surat tawaran tu. Masalahnya, surat pulak tak sampai lagi. Adoi.....

Macam mana ni...? Apa perlu saya buat..?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Sebulan Dari Sekarang...

Hari ni, saya dah hantar surat letak jawatan saya kepada pihak pengurusan. Saya menghantar notis sebulan untuk letak jawatan bagi membolehkan saya membuat persiapan sebelum ditempatkan di tempat kerja baru, sambil memberi peluang pihak pengurusan mencari pengganti.

Secara jujur, berat juga hati nak hantar surat tadi. Sebab dah hampir 10 bulan saya kerja di sini. Tapi demi masa depan, saya kena teruskan. Surat tu saya letak je di atas meja Eksekutif Admin sebab dia cuti sakit hari ni. Tapi saya ada juga email kepada Manager, HR, dan juga pihak HQ. Sebelum balik, Mr Chua dari HR ada menyerahkan borang untuk saya isi sebelum saya melepaskan jawatan saya. InsyaALLAH, esok saya akan hantar balik borang tu untuk pihak pengurusan buat penilaian.

Dengan penyerahan surat ini, maka saya sudah mulakan langkah saya untuk ke alam baru. Sekarang, cuma tunggu surat rasmi je lagi mengenai penempatan saya nanti. Dari sekarang, boleh la saya mula buat persiapan. Saya harap semuanya akan dipermudahkan …

'Cinta tak kesampaian...'

Hehe....suka sangat tengok gambar ni...kreatif gak orang yang buat kek ni...tapi rasanya tak leh guna untuk majlis kahwin...nanti jadi betul plak...hehehehe

p/s : Credit kepada Asscrewz.com